2.8.13

WEEKDAYS.

On täällä viimepäivinä ehditty seuraavanlaisia:
Visiteerata kantakaupungissa omassa ihanassa seurassani. Hitaasti, mutta varmasti olen vaappunut Töölöstä ratikalla Punavuoreen, kauhistellut Punavuoren peikossa uusia Rodineita (odotan niitä yksivärisiä), seisoskellut Jolie-kaupan ovella tajuten ettei se olekkaan vielä niin aikaisin auki, haikaillut Kipon jugurttijädejä ja tyytynyt erittäin hyvään jäälatteen vuorostaan ja tajutessani siitä puolen tunnin päästä nälkäasteeni, tehnyt pikapäätöksen kuitata lounas hampurilaisella ja soodavedellä. Sentään pyysin falafelit ruisleipään ja voi vitsit miten hyvää saattoi pitkästäpitkästä aikaa ollakkaan!

Samalla reissulla metsästetty J:n puikolla olevaan neuleeseen lankaa jonka valmistaminen on kuulemma lopetettu jo 2 vuotta sitten. Oh dear, no eipä sitten tullutkaan kokoharmaata puseroa. Voi sydämestäni suositella Johanneksen kirkkoa vastapäätä olevaa Menita-kauppaa neulontaintoisille. Aivan ihana valikoima ja asiantunteva ja avulias henkilökunta. 


Käytin myös törkeästi Zaran sovituskoppia hyväkseni ja menin sinne kiskomaan mammahousujani ylös ja muutenkin kohentamaan olemustani. No okei, kyllä vähän piipahdin katselemassa vaatteitakin, mutta tunsin oloni melkoisen ryysyiseksi muiden asiakkaiden välissä. Päällä oikea raskausuniformu taasen kerran..


Olen aloitellut aamut nyt jo useamman viikon tällä tunnatulla puurolla ja se on niin hyvää, että jo illasta alan odottelemaan aamupuuroa :)
Puuroahan meillä syödään anyway, mutta nyt olen tavismarjojen lisäksi lisäillyt hamppuproteiinijauhetta, acai-jauhetta ja kookosöljyä.
Vihdoinkin puurokombinaatio, millä nälkä pysyy pois ja sokeriarvotkin mittarissa mainioina.
Viime päivät olen myös ihmetellyt tätä meidän kuopusta, kuka on oppinut nukahtamaan itsekseen ja on nukkunut nyt jo  4 päivää putkeen LÄPI YÖN. Siis tämä on tarkoittanut sitä, että myös minä olen saanut katkeamatonta unta ensi kertaa sitten...?
Ja samaan syssyyn keskiviikosta lähtien hän on ollut perheen ainut vaippoja käyttävä henkilö. Isoveljelle siis yövaippojen jättäminen oli vihdoinkin onnistuneesti ajankohtainen, vau! 
Olen fiilistellyt näitä värejä sateisena aamuna ja eritysesti pidemmän etsinnän tuloksena löytyneitä ruskeita nilkkureita.

Intoutunut kaivamaan poikien toppapuvut koetettavaksi ja todennut, että luojan kiiiiiitos Fionnille mahtuu loistavasti vielä viime talvinen puku ja voooiii ei ensinkin a) veljen vanha Po.p 92cm on aivan, aivan liian iso (haarat nilkoissa iso) ja toisekseen b) haarukassa on iso reikä. Onneksi pikaisen penkomisen tuloksena löytyi isoveljen 98cm tummansininen Po.p ja se on tuon haalarin kanssa saman kokoinen. Näinollen alkutalveksi pitää kai keksiä 'jotakin' ja lopputalveksi sitten kelpaa tuo 98cm, minkä meinasin jo myydä.
Olen myös sateisten aamupäivien kunniaksi loikoillut soffalla kotivaatteissa, nukkunut torstaina ihanat sohvapäikkärit (mummin lukiessa Fionnille) ja tutkaillut tänään tullutta syyskatalogia. Todennut, että eipä löytynyt mitään innostavaa ja tilaamani raitapaita Jamesille (tuo alin) onkin oikeasti tyttöjenpaita :D No samapa tuo, sopii omistajalleen täydellisesti :)

Jaahas, minun pääni onkin sitten leikkaantunut näistä kuvista täysin pois. Vaikka juuri mietiskelin rohkaistuvani näiden omakuvienkin kanssa täällä blogissa :) Jotain erityisen hyvää siis jäänyt käteen tuosta vartalohaasteesta - olen ehkäpä vihdoinkin päättänyt olla välittämättä, mitä muut minusta ajattelee  ja julkaista vaikkapa sitten niitä asukuvia, vaikka sitten tyylini olisikin aivan tylsä ja tavanomainen.

Niin ja viimepäiviin mahtuu myös runsaasti liitoskipuja (häpyliitos, voi auts!), iskiaskipuja, harkkasupistuksia, närästystä - eli toisinsanoen kaikki raskausjutut ovat posahtaneet päälle yksintein.Nyt kuitsekin nukkumaan eli oikein hyvää yötä toivottaa Sara x

11 comments:

  1. Jotenkin todella ihana postaus. Mutta arvaappas mitä.. Tuli hirvittävä ikävä teitä :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Et tiedä kuinka mä olen jo tässä miettinyt miten me päästäisiin Kolille käymään vielä tänä kesänä. Saisinkohan mä vielä ajettua rv 34?

      Delete
    2. Saisit :)
      Tai sit voit tulla vielä vähän myöhemmin ja synnyttää Joensuussa. Sit mie pääsen heti kattomaan vauvaa ;)

      Delete
  2. Tätä oli kiva lukea! Arkisia juttuja, joihin on helppo samaistua. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi, kiva! Todella kyllä arkisia ja vähän myös luksusta, kun pääsin itsekseni kiertelemään kaupungille :)

      Delete
  3. Joo, tää oli jotenkin tosi ihana postaus! :)

    ReplyDelete
  4. Mäkin haluun noita lisiä puuroon ja oletpas ihanan energinen;) no nyt öitä!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuolta Hyvinvoinnin Tavaratalosta saa (vinkvink) :D

      Delete
  5. Mua auttoi viime raskaudessa (4) karseet liitoskivut ja sain avun niihin vyöhyketerapiasta! Olin varma et se on han poppamieshommia mutta mulla aina viikon oli kivut poissa. Harmitti että menin vasta loppuraskaudessa mikä oli sillai huono kun supisteluja alkoi tulla hoitojen jälkeen turhan runsaasti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä oonkin varmaan suht pian menossa vyöhyketerapiaan, kun mun paras ystävä sattuu juuri olemaan vyöhyketerapeutti. No ei nämä liitoskivut nyt ole olleet taas niiin hirmuisia. Tai siis vielä. Kyllä ne varmaan äityä kunhan viikkoja tulee lisää. Ystävä lupasi mulle sitten täysiaikaisilla viikoilla tehdä vähän sellaisia käynnistyksiäkin stimuloivia hoitoja. Vyöhyketerapia on ihan parasta :)

      Delete